Activitatea fizica regulata este recunoscuta pentru sanatatea fizica si mentala. In realitate antrenamentul fizic nu ajuta doar la un corp frumos sau dezvoltare musculara, ci este responsabila si pentru sustinerea a doua sisteme foarte importante: sistemul imunitar si cel nervos care include si creierul. Insa, vorba “ce-i mult strica” este valabila si in sportul de intretinere.
Desi cel mai adesea efectele negative ale supraantrenamentului apar la sportivii de performanta, oricine se antreneaza cu regularitate poate sa le simta. Frecventa antrenamentului si tipul de exercitii sunt cei mai importanti doi factori care trebuie luati in considerare atunci incepi un program de antrenament.

Miscarea se produce cand muschii se contracta, tragand tendoanele conectate la oase.

Daca vrei sa vezi acest lucru in actiune, uita-te la partea superioara a mainii. Initinde mana, departeaza degete si misca-le ca si cand ai tasta sau ai canta la pian. O sa observi cum se misca tensoanele care fac legatura dintre degete si articulatia mainii. Toate tendoanele functioneaza similar. Miscarile repetitive pot aduce leziuni nu numai la nivel muscular ci si tendoanelor, articulatiilor  sau oaselor.

Suprasolicitatea nu se refera doar la frecventa exercitiului fizic ci si la intensitate si tehnica de executie.

Cele mai intanite probleme intalnite de la supraantrenament sunt: cotul tenismenului (epicondilita laterala), genunchiul alergatorului (tendinita rotuliana) si sindromul de stres tibial medial.

Cauzele problemelor care apar in urma antrenamentului:

  1. Antrenament gresit (cresterea excesiva a frecventei sau a intensitatii exercitiului)
  2. Tehnica incorecta (de exemplu postura gresita la indreptari)
  3. Program de antrenament gresit care cel mai adesea include greseala 1 si 2
  4. Echipament incorect

Cum sa eviti accidentarile?

  1. Incalzirea si revenirea organismului dupa efost trebuie sa faca parte obligatoriu din orice program de antrenament.
  2. Introdu o zi de odihna intre antrenamente sau lucreaza grupe musculare diferite.
  3. Ai grija la limitele personale. Niciodata nu forta corpul sa faca mai mult decat poate in acel moment. Performantele vin progresiv.
  4. Intinde muschii dupa incalzire (flexibilitatea te juta sa previi accidentarile).
  5. Tehnica corecta este vitala. Fa miscarile corect indiferent de antrenament. Fii atent/a in special atunci cand lucrezi cu greutati pentru ca adaugarea greutatilor poate accelera accidentarea.
  6. Fa doar antrenamente concepute de antrenori de incredere.
  7. Foloseste echipament adecvat chiar daca faci antrenament acasa. Daca alergi, foloseste incaltaminte pentru alergat.

Corpul iti spune intotdeauna care ii este limita si iti da semne atunci cand ceva este gresit. Asculta-l si nu suprasolicita. Opreste orice antrenament care iti provoaca durere insuportabila. Vezi in biblioteca de exercitii cum sa executi corect exercitiile de baza.

Pentru antrenamente corecte si sanatoase, te astept cu drag in Sala Online GymSport.

Pin It on Pinterest

Share This
error: Continutul este protejat !!