Combate insomnia prin exercitiile fizice

Ai probleme cu somnul? Factorii interni si externi pot interveni in dereglarea somnului, atat de important pentru sanatate. Daca ti se intampla sa treci printr-o perioada in care somnul este perturbat, iti propunem cea mai buna si sanatoasa solutie pentru rezolvarea problemei: exercitiile fizice.

Desi nu este vorba despre o maladie, insomnia include variate tulburari de somn, manifestate prin:

  • Alterarea proceselor cognitive;
  • Halucinatii, iritabilitate, pierderi de memorie;
  • Oboseala excesiva;
  • Scaderea timpului de reactie;
  • Slabirea sistemului imunitar;
  • Risc crescut in fata maladiilor cardiovasculare, etc.

Exercitii fizice pentru insomnie. Cauzele insomniei

Inainte de a incepe sa te “tratezi” singur(a) cu exercitii fizice pentru insomnie, analizeaza factorii declansatori:

  • Probleme psihologice: patologii psihice, stari depresive, stres, anxietate, frica;
  • Probleme fizice: leziuni cerebrale, tumori, maladii cronice, maladii cardiace, dureri acute, etc.;
  • Alterarea ritmului circadian cauzat de schimbarea fusului orar, zgomote, hiperactivitate, etc.;
  • Tratamente medicale cu diferite produse farmaceutice;
  • Substante stimulante (bauturi ce contin teina, cofeina, taurina);
  • Prezenta tehnologiei in dormitor.

Exercitii fizice pentru insomnie. De ce sunt importante?

Daca suferi de insomnie, esti dispus sa incerci aproape orice, doar sa reusesti sa te odihnesti, fara sa-ti mai petreci zilele “agonizand” in asteptarea somnului devenit o raritate. Printre remediile recomandate se numara si activitatile sportive, considerate “strada” cea mai sigura pentru recuperarea deficitului de somn.

Sportul si miscarea, indiferent de varsta, reprezinta un aliat util pentru depasirea problemelor de somn, insa trebuie sa fie constante. Efectuarea unor exercitii fizice pentru insomnie are doar beneficii:

  • Atenueaza tensiunile musculare;
  • Relaxeaza spatele si toracele;
  • Favorizeaza un somn linistit.

Potrivit expertilor, cine trece prin starea de insomnie, este deja afectat de o hiperactivitate cerebrala ce nu poate fi “domolita” peste noapte. Activitatea creierului are nevoie de timp sa revina la intensitatea normala. Si inainte sa observi efectele pozitive asupra somnului, ai nevoie de exercitiu fizic constant.

Exercitii fizice pentru insomnie. Sugestii

Daca nu ai timp sa dai o fuga la sala de 3 ori pe saptamana, fa sport acasa, fara aparate. Activitatea fizica ajuta la sintetizarea serotoninei si a endorfinelor, substante ce favorizeaza relaxarea.

Dupa cina, fa-ti timp o jumatate de ora pentru o plimbare cu bicicleta sau pe jos, plimbarea in aer liber ajutand la oxigenarea creierului. Nu intotdeauna trebuie sa te dedici antrenamentelor speciale cu exercitii fizice pentru insomnie.

Nu practica niciun fel de sport intens inainte de ora de somn. Miscarea in ritm alert are tendinta sa ridice temperatura corpului, conditie ce ar putea cauza insomnia.

Exercitiile de yoga se pot dovedi eficace pentru reducerea anxietatii si stresului, ambele responsabile de insomnie. Pozitiile specifice garanteaza relaxarea corpului pe termen lung.

In continuare, iti propunem cateva exercitii de yoga, pe care le poti face acasa, in pat, chiar inainte de somn:

Exercitii fizice pentru insomnie. Exercitiu pentru relaxarea abdomenului

  • Intinde-te pe spate si tine la indemana cateva perne, pe care sa le asezi in dreptul coapselor.
  • Incearca sa lipesti talpile picioarelor si mentinand pozitia, cu genunchii departati, adu-le cat mai aproape de zona inghinala.
  • Lasa-ti coapsele sa atinga fiecare cate o perna. Astfel vei obtine o pozitie a picioarelor in forma de romb.
  • In aceeasi pozitie, incearca sa ridici usor bazinul si sa-l impingi spre picioare, dupa care sa revii la pozitia “romb”.

Exercitii fizice pentru insomnie. Exercitiu pentru relaxarea gambelor

  • Aseaza-te in sezut pe pat, cu fata spre perete, la o distanta mica de perete.
  • Lasa-te usor pe spate, ridica picioarele si sprijina-le apoi de perete.
  • Du sezutul cat mai aproapre de perete. Cu cat sezutul va fi mai aproape de zid, cu atat miscarea de alungire a muschilor posteriori ai coapselor va fi mai energica.

Exercitii fizice pentru insomnie. Exercitiu pentru facilitarea respiratiei

  • Intinde-te pe spate, cu omoplatii pe 1-2 perne, astfel incat toracele sa ramana usor ridicat.
  • Pune si sub gat o pernita, pentru o pozitie cat mai confortabila.
  • Odata ce ai adoptat o pozitie comoda, respira lent, dar profund, lasandu-te in mainile pernelor pufoase si a gravitatie. Vei simti cum ti se deschid caile respiratorii.

Fiecare tip de exercitii fizice pentru insomnie trebuie pus in aplicare doar daca starea fizica precara nu reprezinta un impediment. Orice dubii ai avea, medicul tau de familie este cel mai in masura sa-ti recomande daca poti sau nu sa te supui efortului fizic si programelor de antrenament cu exercitii acasa propuse de antrenorii GymSport.

Daca ti-a fost util acest articol, te rugam sa il distribui si prietenilor tai! Multumim! 🙂
Share

Sursa: www.medicalnewstoday.com, www.ok-salute.it.

Pin It on Pinterest

Share This
error: Continutul este protejat !!